Eidsvåg klar for Coop

Publisert: 28. oktober 2010 kl 00.00
Oppdatert: 22. april 2022 kl 08.51

Eidsvåg skal også holde en del konserter for både ansatte og kunder i kooperasjonen. Det skriver Dagens Næringsliv torsdag. Ifølge avisen er det utvalgte Prix- og Obs butikker som får besøk av den populære artisten.

Som du tidligere har lest på handelsbladet.no, har Coop fått en sterk posisjon i cd-markedet, og det nye samarbeidet med Bjørn Eidsvåg legger neppe noen demper på salget. I neste uke får 1,2 millioner Coop-medlemmer tilbud om å få kjøpt den nye cd-en til 99 kroner, mens prisen for ikke-medlemmer er 149 kroner. Sjansen er derfor stor for at det blir årets julegave for en del av kundene. Coop-butikkene er ikke en eksklusiv salgskanal for lanseringen, men prisen er skreddersydd til Coops medlemskampanje.

Coop har god erfaring med musikk fra folkekjære artister. Cd-er fra Sissel Kyrkjebø, Odd Norstoga og Aha har vært lansert som medlemstilbud med stor suksess. Med Eidsvåg håper Coop på en ny storselger.

– Det finnes bare en håndfull artister i Norge som kan selge nok til at en ny plate passer hos oss. Det handler om å være folkelig og allment akseptert. Dette handler ikke noe om god eller dårlig musikk, men om volum, sier informasjonsdirektør Bjørn V. Kløvstad i Coop Norge til Dagens Næringsliv.

Ledige stillinger – Dagligvarejobb