Nyheter

Friele utfordrer Nescafé

Som første lansering etter at Kaffehuset Friele ble Jacobs Douwe Egberts (JDE) Norge kommer selskapet nå med to nye instant-produkter under Café Noir merket.

Publisert Sist oppdatert

I midten av september tar JDE Norge opp kampen om de norske instant-drikkerne. Da lanseres Café Noir Golden Roast, bestående av instant-kaffe i både glass og refill-pakning.

– Med denne lanseringen ønsker vi å gi forbrukerne mulighet til å velge når de skal kjøpe kvalitets-instant-kaffe, eller pulverkaffe som noen kaller den. I dag domineres instant-segmentet av en aktør, og totalmarkedsutviklingen er svakt negativ. Vi tror at denne utviklingen skyldes manglende dynamikk, fokus og nytenkning. Med Café Noir Golden Roast skal vi nå ut til flere av disse, sier Brand Manager Torunn Martin hos JDE Norge i en pressemelding.
Selve glasset er en modernisert utgave av en klassiker som mange nordmenn husker fra sin barndom, og leverandøren tror det vil bli stående fremme på mange kjøkkenbenker.

– Vi ligger på verdenstoppen i kaffedrikking, og vår erfaring er at nordmenn ønsker variasjon i smaker og pakningsstørrelser. Instant-kaffe har kommet litt i skyggen sammenlignet med det store utvalget som etter hvert har kommet innen filterkaffe, presskannekaffe og kaffebønner. Det ønsker vi nå å gjøre noe med, sier Martin.

Stadig flere vektlegger miljø når de velger dagligvarer. Denne refill-løsning gir ifølge leverandøren forbruker en reell refill, i stedet for bare en alternativ pakningsstørrelse.

Cafe Noir Golden Roast har fått god mottakelse i handelen, med listing i de fleste dagligvarekjeder.

Powered by Labrador CMS