Gir gammelt Rema-slagord nytt liv

Publisert: 3. september 2015 kl 11.28
Oppdatert: 7. september 2015 kl 11.45

I mai kom beskjeden om at Rema 1000 avsluttet samarbeidet med reklamebyrået DDB etter bare et halvt års samarbeid. Den nye byråforbindelsen ble McCann. Nå er første reklamefilm signert McCann klar, og det er en profilfilm som fokuserer på Remas tilbud av ferskvare som står i sentrum, skriver Kampanje.

Filmen henter tilbake slagordet «Det enkle er ofte det beste». Slagordet ble skapt under samarbeidet med New Deal (det som i dag er DDB) rundt årtusenskiftet, og ble senere videreført av McCann, blant annet i form av Gullfisk-vinneren «Doffen har daua». Men både Rema 1000 og McCann understreker at slagordet fylles med et litt annet innhold nå.

Navnet på filmen er «Urban farmer», og tuller med nordmenns ønske om både urbanitet og gårdsliv.

- Mange nordmenn googler etter småbruk, samtidig som de vil ha tilgang til alt det urbane. Vi syntes det var betimelig å tulle litt med akkurat det femomenet, sier rådgiverne Stein Simonsen og Torstein Greni.

Se filmen her

Ledige stillinger – Dagligvarejobb