Klaget på «kaviarflass» - fikk diktsvar fra Mills

Publisert: 30. juli 2015 kl 12.01
Oppdatert: 22. april 2022 kl 08.51

Ruben Hadland fra Rogaland opplevde at emaljen løsnet på kaviartuben da han skulle klemme ut siste rest. Den drysset på brødskiva, og det så lite appetittlig ut, skriver NRK. 29-åringen ville fortelle Mills om episoden, og valgte å skrive til matvareprodusenten på rim:

«Skive og tube gikk rett i "spannet",
vi fikk ikke engang tatt riktig farvel.
Så etter å stått her litt, trampet og bannet,
skriver jeg til dere, i håp om litt hell.»

Diktet til Hadland har blitt likt over 10.000 ganger siden det ble publisert onsdag. Få timer etter at han la ut diktet fikk Hadland svar fra Mills - også det på rim.

Matvareprodusenten forteller at de har gått over til en ny tubeleverandør, men at lakken har skallet av på flere produkter.

«Det er svært uheldig og vi beklager så masse,

du er dessverre ikke alene om at tuben kan flasse.

Vi har nylig byttet leverandør på tubelakken vår,

men det har heller skapt frustrasjon og magesår.

Jeg må også nevne at lakken som treffer dine hender,

absolutt ikke er helsefarlig for hverken din familie eller venner.

Men dritkjipt er det at dette rammer deg og dine,

Jeg blir oppriktig lei meg og føler for å grine.»

Svaret har blitt tatt godt imot av både av brukerne på Facebook, og hjemme hos Hadland, skriver NRK.

– Vi synes det er en lei situasjon. Vi byttet tubeleverandør og da begynte tubene å flasse. Nå har vi igjen byttet lakk, så problemet er løst, men tar litt tid før de nye tubene kommer i butikken, sier kommunikasjonsrådgiver i Mills, Celine Sjøberg til NRK.

Saken fortsetter under annonsen

Ledige stillinger – Dagligvarejobb