Nyheter

Illustrasjonsbilde

Lite Pepsi i Reitan-kiosker

Pepsi har tapt kampen om hylleplass hos Narvesen og 7-Eleven, skriver Nettavisen.

Publisert Sist oppdatert

Pepsi har tapt krigen mot Coca-Cola i hyllene hos Narvesen og 7-Eleven, hevder Nettavisen.

I Norge er Ringnes leverandør av Pepsi og Pepsi Max. Kommunikasjonssjef Nicolay Bruusgaard sier at avtalebestemmelser er årsaken til hvorfor Pepsi ikke er så synlig i hyllene hos de to Reitan-eide kioskkjedene.

– Utvalget varierer ut i fra hva som inngår i avtalene for de forskjellige periodene i hver enkelt kjede. I denne perioden har Reitangruppen valgt å ha færre produkter fra oss, sier Bruusgaard til Nettavisen.

– Vi har Farris, Pepsi Max og andre Ringnes-varer i våre butikker, presiserer Ida Håvik, sjef for kommunikasjon og samfunnsansvar i Reitan Convenience, overfor Nettavisen. – Det som er viktig for oss er å ha de produktene som kundene våre vil ha, samt gode avtaler med våre leverandører både på pris og aktiviteter man kan gjøre sammen, sier Håvik.

Powered by Labrador CMS