Nyheter

Mer emv i dagligvarehandelen

Coops oppkjøp av Ica fører til at emv-andelen i norsk dagligvare øker.

Publisert Sist oppdatert

Etterhvert som Coop omprofilerer Ica- og Rimi-butikkene i løpet av de neste månedene, vil andelen av kjedens egne merkevarer øke, bekrefter kommunikasjonsdirektør Bjørn Takle Friis i Coop.

Dette er fordi andelen egne merkevarer er høyere i Coop enn den var i Ica.

– Egne merkevarer er viktig blant annet for å henge med i den tøffe priskampen, skriver Friis i en e-post til NRK.

De egne merkevarene er imidlertid i de fleste tilfeller et lavprisalternativ, og kommer i tillegg til det tradisjonelle sortimentet.

– Hovedvekten vil alltid være et bredt og godt utvalg av produkter fra andre leverandører som Tine, Nortura og mange mindre lokale produsenter, sier Friis.

Powered by Labrador CMS