Nyheter

Neste års Q-nyheter er klare

På Q-Meierienes nettmøte med forbrukerne i går kveld, ble neste års nyheter presentert.

Publisert Sist oppdatert

I går kveld arrangerte Q-meieriene nettmøte med forbrukerne for å evaluere meieriets septemberlanseringer.

– Vi spurte forbrukerne om deres brutalt ærlige mening om de produktene vi lanserte i september. I all ydmykhet registrerte vi at forbrukerne ga oss karakteren «Tipp topp tommel opp». Vi fikk mange positive meldinger om at de var fornøyde med smaken, pakningsformatene og sukkerreduksjon, forteller Q-sjef Bent Myrdahl.

Han gleder seg stort over at Q-folka som har jobbet så hardt med innovasjonene, får gode tilbakemeldinger fra forbrukerne.

– Det er til og med bedre enn terningkast 6 i en produkttest, sier han.

I god, åpen innovasjonsånd lanserte Q denne kvelden også forbrukerdrevne produkter som vil dukke opp i markedet i februar: To yoghurter i 90 grams-format med 30 prosentredusert sukker, en Cottage cheese & Skyr uten tilsatt sukker og blåbæryoghurt med 30 prosent mindre sukker.

– Vi er godt i gang med å redusere sukkeret i yoghurten, og med de tilbakemeldingene vi fikk på nettmøtet med forbrukerne, er vi virkelig motivert for å fortsette dette arbeidet med full styrke, sier han.

– Hvor mange hos dere deltar på disse møtene?

– Det varierer etter tema. Denne gangen stilte vi tungt opp med produktsjefene, produktutviklere, forbrukerkontakt og markedsdirektør.

Powered by Labrador CMS