Nyheter
Neste års Q-nyheter er klare
På Q-Meierienes nettmøte med forbrukerne i går kveld, ble neste års nyheter presentert.
I går kveld arrangerte Q-meieriene nettmøte med forbrukerne for å evaluere meieriets septemberlanseringer.
– Vi spurte forbrukerne om deres brutalt ærlige mening om de produktene vi lanserte i september. I all ydmykhet registrerte vi at forbrukerne ga oss karakteren «Tipp topp tommel opp». Vi fikk mange positive meldinger om at de var fornøyde med smaken, pakningsformatene og sukkerreduksjon, forteller Q-sjef Bent Myrdahl.
Han gleder seg stort over at Q-folka som har jobbet så hardt med innovasjonene, får gode tilbakemeldinger fra forbrukerne.
– Det er til og med bedre enn terningkast 6 i en produkttest, sier han.
I god, åpen innovasjonsånd lanserte Q denne kvelden også forbrukerdrevne produkter som vil dukke opp i markedet i februar: To yoghurter i 90 grams-format med 30 prosentredusert sukker, en Cottage cheese & Skyr uten tilsatt sukker og blåbæryoghurt med 30 prosent mindre sukker.
– Vi er godt i gang med å redusere sukkeret i yoghurten, og med de tilbakemeldingene vi fikk på nettmøtet med forbrukerne, er vi virkelig motivert for å fortsette dette arbeidet med full styrke, sier han.
– Hvor mange hos dere deltar på disse møtene?
– Det varierer etter tema. Denne gangen stilte vi tungt opp med produktsjefene, produktutviklere, forbrukerkontakt og markedsdirektør.