Nyheter

Øyvind Andersen (t.v.), konsernsjef for innkjøp, og konsernsjef Tommy Korneliussen (nr. 2 f.h.) var blant gratulantene da Synøve Finden ble kåret til årets leverandør.

Prisdryss fra Norgesgruppen

Norgesgruppen har nylig kåret årets leverandør, årets nyhet og årets KAM. Her er vinnerne!

Publisert Sist oppdatert

Norgesgruppen har kåret Synøve Finden til Årets leverandør. Meieriselskapet har de siste årene hatt stor suksess med sin greske yoghurt, og de har også en god posisjon hos den norske forbruker på ost.

«Synøve Finden jobber godt, tett og langsiktig med både Norgesgruppen sentralt, kjeder og butikker. De er fleksible, positive, og løsningsorienterte. I dialog med oss er de åpne med kommende innovasjoner, og ønsker ett tett samarbeid for å finne de beste løsninger for begge partner.», skriver Norgesgruppen i sin begrunnelse.

Trond Gulliksen i Mondelez har vært Norgesgruppen-KAM, eller nøkkelkundesjef, i mange år, mer enn 20 og så mange at Norgesgruppen selv greier å holde tellinga. «Trond er «vår» mann – og jobber knallhardt for felles vekst for begge parter. Trolig en av de beste til å trykke på de riktige knappene internt hos leverandørene for å trekke nok ressurser til NG», skriver Norgesgruppen i sin begrunnelse.

De beskriver ham også som utrolig løsningsorient og kjapp med tilbakemeldinger. Han er dessuten flink til å bruke akkurat nok tid på kommunikasjonen slik at han ikke blir en tidstyv. Han har rekord i å være kortest på antall ord i alle mailhenvendelser - som oftest er de på maks 3 setninger!

Årets nyhet i Norgesgruppen er pankopanert fisk fra Lerøy. «Pankopanert fisk, som ble lansert på nyåret, har fantastiske salgs- og gjenkjøpstall. Her har man klart å kombinere sunnhet, convenience og familievennlig fisk. Sjømathuset og nye fiskeprodukter har blitt en game changer i kategorien - og for våre kjeder», skriver Norgesgruppen og spår at fisk blir den neste bær-historien i Norgesgruppens kjeder. Som kjent har bær hatt en eventyrlig vekst de siste årene.

Varegruppen fersk fisk er i sterk vekst, og innovasjonsarbeidet bak Pankopanert fisk hadde fokus på: differensiering, convenience, få flere til å spise sunt oftere og å treffe barnefamiliene.

Powered by Labrador CMS