Nyheter

Fra venstre Per Roskifte og Vidar Olsen fra Norgesgruppen, Jan Bodd fra Scandza og Live Skinnes. Vi skal ikke ta oppmerksomheten fra podcasten ved å røpe hva som ble sagt, men tonen var like avslappet og hyggelig som bildet gir inntrykk av. Neste uke er temaet matkasting.

Myk start på tøffe tak

I dag, to dager før DLFs Høstmøte, kom utgave tre av Norgesgruppens podcast. Temaet er selvsagt forholdet mellom industri og handel generelt og høstjakta i særdeleshet.

Publisert Sist oppdatert

Men podcasten, der sentrale personer snakker om aktuelle emner, er ikke noe heftig diskusjonsprogram. Det er en hyggelig og avslappet samtale på et folkelig nivå.

Hør episoden her

Går dypere

– Podcast er et en uttrykksform som gir anledning til å gå dypere inn i en problemstilling, sier kommunikasjonsrådgiver Daniel Sellevoll.

– Dette er et opptak av en samtale mellom interessante bransjepersoner om et aktuelt emne. Samtalen klippes ned til 15 minutter og legges ut på nett.

Dagligvarehandelen var til stede under innspillingen i et lydstudio i Oslo. De faste «programlederne» er Norgesgruppens konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt Per Roskifte og den profilerte småbrukeren og bloggeren Live Skinnes. Som gjester har de denne gangen Jan Bodd, styreleder i Scandza (bl.a. Synnøve Finden, Sørlandscips og Finsbråten), som samtaler med Norgesgruppens egen kategoridirektør Vidar Olsen.

For interesserte

Utgave tre etterfulgte temaene lokalmat og miljøvennlig transport, og kunne vært en frisk debatt om makt og muligheter. Før opptak satt de fire deltagerne og småpratet hyggelig om temaet, og også selve podcasten var i en vennlig og opplysende tone. Ikke minst representerte Skinnes den våkne forbruker og sørget for at temaet fikk en interessant og folkeopplysende karakter.

Her fikk man forklaring på hva høstjakta dreier seg om, hva joint marketing virkelig er, viktigheten av hylleplass og så videre

– Hvem er målgruppen?

– Vi sikter oss inn mot alle som er interessert i bransjen. For eksempel tror vi denne settingen kan være aktuell for interesserte forbrukere. Og podcasten er et supplement til vår øvrige kommunikasjon, som websiden vår og pressemeldinger, sier Sellevoll.

– Rema 1000 startet opp sin podcast i vår og har mellom 500 og drøyt 1.000 lyttere. Hvor ligger dere?

– Vi starter selvsagt fra scratch, og har hatt 300 – 500 avspillinger på de første to sendingene. Nå kjører vi frem til årsskiftet før vi evalurerer dette mediet, sier Daniel Sellevoll.

Hør episoden her

Powered by Labrador CMS