Nyheter

Nestlé atser stort på e-handel

Nestlé har signert en partnerskapsavtale med Alibaba i Kina, og har tro på økt e-handel også i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Målet med samarbeidet med Alibaba er å «øke salg på nett, bygge merkevarer og tilby nye produkter til millioner av forbrukere i det kinesiske markedet».

På Tmall.com, Kinas største e-handelsportal for merkevarer og leverandører, finner man nå Nestlé-produkter som Nido melkepulver, Damak sjokolade og Nescafé Dolce Gusto BMW Mini kaffemaskiner. Gjennom Taobao.com, landets største e-handelsportal sett under ett, vil Nestlé nå øke distribusjonen på den kinesiske landsbygda.

Nestlé ser stadig etter nye muligheter for å nå forbrukerne, og har allerede hatt stor suksess med salg av Nespresso-kapsler på nett, globalt og her i Norge. Nylig inngikk selskapet også et samarbeid med Amazon i forbindelse med den globale lanseringen av premium-sjokoladen Cailler.

Nestlés omsetning på nett nå vokser med 25 prosent i året. Fabrice Favero, sjef for Nestlé i Norge, har tro på e-handel også her i landet.

– Sakte men sikkert ser vi at det norske markedet for dagligvarer på nett vokser, med nye og spennende aktører som kommer til. Nordmenn er blant de ivrigste brukerne av internett i verden, og for Nestlé er det viktig å være godt posisjonert når dette virkelig tar av her i landet, sier Favero i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS