Nyheter

Bytt og spar - det er jo januar, lød Remas kampanje på starten av året. Reaksjonene har vært mange, men Rema 1000 opplyser at den har ført til økt salg også av merkevarer.

Rema endrer kampanjereklame

Rema 1000 endrer teksten i en av sine Bytt & Spar-annonser.

Publisert Sist oppdatert

Grilstads pakke i reklameplakaten veier 200 gram, mens Nordfjords veier 150 gram. Prisforskjellen fremstilles altså som større enn den er.

Grilstads konsernsjef Odd Arne Dalsegg har vært åpen om at han ikke liker metoden Rema 1000 har brukt.

– Vi synes ikke at sammenlikningen er riktig eller reell når vekten på pakkene er forskjellig, sier Dalsegg til Nettavisen.

På spørsmål fra Nettavisen, legger Rema 1000 seg flate sier det har skjedd en feil.
– Det har dessverre skjedd en feil, og vi beklager dette. Vi skulle ønske at Grilstad hadde tatt kontakt med oss vedrørende dette med en gang. Rema 1000 har kontaktet Grilstad og beklaget denne feilen, sier Mette Fossum Beyer på E24.

Rema 1000 er selv fornøyd med Bytt & Spar-kampanjen og har ingen planer om å avslutte den med det første.

– Vi ser at produktene fra kjente, sterke merkevarer har fått økt salg på grunn av denne eksponeringen, det var også forventet da våre testperioder viste det samme. Noen av våre leverandører ser på dette som en kjempemulighet, sier Fossum Beyer.

Powered by Labrador CMS