Nyheter

Sterk sesongavslutning for Europris

Europris avsluttet 2015 med rekordresultater, takket være økt salg av sesongprodukter.

Publisert Sist oppdatert

«En betydelig økning i salget av sesongrelaterte varer til Halloween, Black Friday og jul bidro til at Europris befestet posisjonen som landets mest suksessrike detaljistkjede for hus, hjem og fritid», skriver Europris i en pressemelding.

Europris hadde salgsinntekter på 1.409 millioner kroner i fjerde kvartal 2015, en bedring på 8,6 prosent fra tilsvarende kvartal året før. Resultat etter skatt (justert for engangseffekter) endte på 182 millioner kroner i kvartalet, hvilket er en økning på 9,8 prosent fra resultatet for fjerde kvartal 2014 på 166 millioner kroner.

Salget for hele 2015 utgjorde 4.629 millioner kroner, mens resultat etter skatt endte på 341 millioner kroner.

– Vi er stolte av og glade for den tilliten kundene har vist oss gjennom 2015, og ikke minst i den hektiske perioden mot slutten av året der Halloween, Black Friday og julen kom som perler på en snor, sier konsernsjef Pål Wibe i pressemeldingen. Ved utgangen av 2015 bestod Europris-kjeden av 229 butikker. Det er ni flere enn ett år tidligere.

Powered by Labrador CMS