Nyheter

Foto: Tine

Tine hjelper Barnas Røde Kors

Tine har i mange år samarbeidet med Røde Kors. Nå har meieriselskapet laget en butikk-kampanje for å øke kjennskapen rundt Bark, Barnas Røde Kors.

Publisert Sist oppdatert

Barnas Røde Kors er en organisasjon som bidrar med viktige tiltak i lokalsamfunnet. Foruten å gjøre organisasjonen bedre kjent, bidrar Tine også økonomisk.

– Dette blir en spennende kampanje! Det er første gang vi tar en slik type samarbeid helt ut i butikk. Vi tror og håper dette vil engasjere forbrukerne på en større og litt annerledes måte, sier Elin Renbjør og Julianne Nedrelo, merkevaresjefer for henholdsvis Tine Yoghurt og Sprett i en pressemelding.

Kampanjemekanismen går ut på at Tine gir et kronebeløp tilsvarende 10 prosent av antall solgte enheter ut av butikk av Tine Yoghurt Tradisjonell, Tine Yoghurt Fyldig og Sprett barneyoghurt i ukene 35, 36 og 37. Det vil si at jo mer yoghurt kundene kjøper, jo mer penger får Barnas Røde Kors til sitt arbeid.

Det produseres 2,5 millioner forbrukerpakninger med eget kampanjeklistremerke i tillegg til materiell som skal sikre god synlighet i butikk. Dessuten har hele salgsapparatet få tildelt en t-skjorte. Kampanjen er allerede godt i gang og det rapporteres om mange flotte eksponeringer i butikk, ifølge Tine.

Powered by Labrador CMS