Nyheter

Konflikten mellom Canal Digital og Discovery stikker kjepper i hjulene for planlagte reklamekamjer i forbindelse med det kommende lanseringsvinduet.

Tv-konflikten bekymrer dagligvareannonsører

Flere av landets største dagligvareannonsører rammes av konflikten mellom Canal Digital og Discovery. Timingen mot lanseringsvinduet er temmelig dårlig.

Publisert Sist oppdatert

Konflikten mellom Canal Digital og Discovery rammer dagligvarebransjen på et dårlig tidspunkt: midt i lanseringsvinduet.

Orkla er blant landets største annonsører gjennom Orkla og Lilleborg-systemet, og bruker etter det Kampanje kjenner til, mellom 300-400 millioner kroner på reklame i løpet av et år. Av dette går rundt halvparten på tv.

– Hvis det blir en langvarig konflikt, bekymrer det oss, sier Orkla-direktør Arve Heltne til Kampanje.

Heltne, som sitter med store norske merkevarer som Stabburet, Grandiosa, Nidar og Toro, sier «lanseringsvinduet» nærmer seg og er noe av det man tenker mest på. Nyheter fra Orkla skal snart rulles ut i butikkene i stor stil, og mange av disse lanseringene skal støttes opp med tunge tv-kampanjer.

– Det store slippet kommer rundt 1. mars, så det er klart at det er en utfordring der. Vi må stokke kortene og finne andre løsninger og det er vi ikke alene om, sier han.

Powered by Labrador CMS