Nyheter

Rekord: Mange utgaver er trykket opp gjennom årene, men ingen har vært tykkere enn den du holder i hånden nå, med 48 sider hovedavis og 32 siders KBS-bilag.

80 sider bransjestoff!

Dagens papirutgave av Dagligvarehandelen er inklusive KBS-avisen på smått utrolige 80 sider!

Publisert Sist oppdatert
– Det har vært utfordrende, men også ufattelig moro, sier redaktør Are Knudsen i Dagligvarehandelen om rekordavisen, som slår fast at den teller 28 sider mer enn dagens utgave av Aftenposten.
Satte alle kluter til
– Det er klart vi er stolte. Samtidig er vi ikke rigget bemanningsmessig for så store produksjoner, så her måtte vi sette alle kluter til. Heldigvis så vi hvilken vei det bar allerede for et par uker siden, så vi har hatt tid til å forberede oss, forteller redaktøren, som hilser flere 80-siders aviser velkommen.
– Det høye sideantallet kommer jo som en følge av voldsom pågang av annonser. Vi er midt i et lanseringsvindu, noe som tradisjonelt betyr økt annonseinngang. Samtidig produserer vi høstens første utgave av KBS-avisen, som denne gang har satt all time high i annonseinntekter. Dermed er det litt av en murstein vi sender ut denne uken, konstaterer Knudsen fornøyd.
Det er ikke bare-bare å lage 80 sider avis. Dagligvarehandelens trykkeri har måttet finne alternative tekniske løsninger for å klare produksjonen. Også distribusjonen har bydd på utfordringer, ettersom det ikke uten videre lar seg gjøre å false (brette) så mange sider papir.
– Alle våre leverandører og gode hjelpere har stått på for at dette skal gå bra, så all ros til dem, og ikke minst salgs- og markedsavdelingen, desken og redaksjonen som har gått på høygir den siste uken.
Lettelse og stolthet.
– Hva føler du nå?
– Lettelse og stolthet. Lettelse fordi det har vært krevende for alle involverte, stolthet over ha folk rundt meg som gjør det mulig å nå nye milepæler!
– Er det noe du ikke er fornøyd med?
– Helt på tampen ble vi nødt til å takke nei til en halvsides annonse. Hadde vi rykket den inn, måtte vi økt sidetallet med fire sider til. Det var rett og slett ikke tid til å hente inn tre og en halv side redaksjonelt stoff før vi gikk i trykken. Å måtte si nei til annonsører er ikke hverdagskost i papiravisbransjen, så om KBS-avisen og lanseringsvinduet sammenfaller til neste år, også, skal vi sørge for å være enda bedre forberedt, forsikrer redaktør Are Knudsen.
Powered by Labrador CMS