Nyheter

Administrerende direktør Espen Asheim i Egmont Publishing. Foto: Petter Berg

Blader er god butikk

Blader og magasiner er god butikk for Egmont Publishing, som leverte et resultat før skatt på 200 millioner kroner for 2016.

Publisert Sist oppdatert

Med over 30 millioner solgte printmagasiner i 2016 og et digitalt tilbud i stadig utvikling, nådde Egmont Publishings produkter ut til halve Norges befolkning.

– Mediemarkedet er som kjent utfordrende, og vi er veldig stolte av å kunne levere et resultat før skatt på over 200 millioner kroner. Det viser at vi klarer å få god verdi ut av den omsetningen vi har, sier administrerende direktør Espen Asheim i Egmont Publishing i en pressemelding.

I 2015 endret selskapet den redaksjonelle produksjonsstrukturen. Dette har gitt god effekt i 2016.

– Vi har oppnådd over 50 millioner kroner i kostnadseffektivisering etter å ha organisert redaksjonene, desken, og reporterne på en ny måte. Beslutningen skapte stor diskusjon i media, men for oss har det vært helt avgjørende. Vi har en inntekstnedgang i 2016, og må fortsatt tilpasse kostnadsbasen, sier Asheim.

– Egmont Publishing er ikke fornøyd med at topplinjen faller, og vi er avhengig av å fokusere enda sterkere på vekst i tiden fremover. Vi har investert i flere vekstinitiativ, og både databaserte annonseprodukter, content marketing og marketing services viser lovende resultater. I tillegg vil vi fortsette å satse på papir der vi ser at markedet etterspør produkter, sier Espen Asheim.

Powered by Labrador CMS