Nyheter

Coca-Cola med kun sukkerfrie nyheter

Fellesnevneren for høstens lanseringer i Coca-Cola er at nyhetene er helt uten sukker. Nordmenn blir de første i verden som får nyte en sukkerfri Urge.

Publisert Sist oppdatert

Tidligere i år skrev Coca-Cola under bransjeavtalen om å redusere nordmenns sukkerinntak frem mot 2020. Nå i lanseringsvinduet lanserer de tre nye drikker for det norske markedet.

– Sammen med mat- og drikkebransjen skal vi bidra til at nordmenn får i seg mindre sukker. Vårt mål er å få flere til å velge sukkerfri drikke, og da er smaken det viktigste. Derfor lanserer vi tre nye drikker som smaker godt, samtidig som de er sukkerfrie. Vi håper det bidrar til at flere finner en favoritt uten sukker som passer for dem, sier Norge-sjef Karen Huffman, i Coca-Cola Norge i en pressemelding.

Coca-Colas raskest voksende produkt er sukkerfrie Coca-Cola zero sugar. Bransjetall fra Nielsen viser at sukkerfri brus hittil i år vokser med 6,8 prosent, og nå står for 48,8 prosent av brusvolumet her i landet, ifølge Huffman.

Sukkerfri Urge har Coca-Cola utviklet eksklusivt for Norge.

– De som drikker Urge er usedvanlig lojale, og vi har registrert det har vært etterspørsel etter en sukkerfri variant. Det er ikke hverdagskost med eksklusive Norges-lanseringer, så vi ser spent frem mot mottakelsen, sier Karen Huffman.

Den andre nyheten i september er «Fanta solbær zero sugar». Smaken skal minne om solbærsaft. Den nye varianten har også et nytt flaskedesign.

Den siste høstlanseringen er en ny variant av sukkerfrie Coca-Cola zero sugar – denne gang med et hint av sitron.

– Vi ser en tydelig verdivekst hos den vanlige «Coca-Cola zero sugar», ikke minst etter at den ble relansert i januar. Og nå kommer en variant med et hint av sitron, sier Huffman.

Powered by Labrador CMS