Nyheter

Dagligvarebransjen på merkvaretoppen

Dagligvarebransjen legger beslag på fem plasser i Yougovs topp 10-rangering av landets sterkeste merkevarer det siste året.

Publisert Sist oppdatert

Øverst på listen troner Finn, men allerede på andreplass følger Kiwi. Deretter finner vi Tine på tredje, Meny på syvende, Gilde på åttende og Q på niende plass.

Det viser altså YouGov sin siste BrandIndex for perioden juli 2016 - juni 2017.

Resultatene er bygget på gjennomsnittet av seks ulike imageparametere: kvalitet, generelt inntrykk, valuta for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet.

– Dette er veldig hyggelige resultater og enda en bekreftelse på at preferansen for Gilde står sterkt, til tross for at konkurransen har blitt tøffere de siste årene, sier marketingsjef Nina Rishovd Stavenæs i Nortura i en pressemelding.

BrandIndex-resultatene kommer samtidig som TNS Gallup og Orkla sin nye undersøkelse kan fortelle at så mange som 84 prosent av norske forbrukere mener det er viktig at vi har en sterk matindustri i Norge.

– Det er tydelig at flere blir oppmerksomme og ser verdien av norskprodusert mat. Debattene rundt klima, helse, dyrevelferd og Norge etter oljen gjør oss mer bevisste som forbrukere, sier Stavenæs.
– Dette er et godt selskap å være i, og det er hyggelig å se at både Tine og dagligvarekjedene gjør det så godt, sier Stavenæs.

Her er hele listen:

1 Finn

2 Kiwi

3 Tine

4 SAS

5 Ikea

6 Clas Ohlson

7 Meny

8 Gilde

9 Q

10 Samsung

Powered by Labrador CMS