Nyheter

Dagligvarekamp gir reklamevekst

Utendørsreklame hadde god vekst i 2016, og dagligvarekjedenes evige krig med hverandre sørger for fortsatt god fart i markedet så langt i år.

Publisert Sist oppdatert

De ferske årstallene til Mediebyråforeningen viser at utendørs som reklamekanal vokste med nesten ti prosent i fjor, og fikk en omsetning på nærmere 450 millioner kroner, skriver Kampanje.

Markedsdirektør i JCDecaux, Jo-Øystein Slinde, sier det er god fart i markedet for utendørsannonsering godt hjulpet av den store dagligvarekrigen som pågår for tiden.

– Parallelt med at vi bygger ut kapasiteten, jobber vi også hardt for å gjøre digitale utendørskampanjer enda mer dynamiske. I betydningen mer relevante, mer direkte og dermed mer effektive mot den aktuelle målgruppen, sier Slinde til Kampanje.

Powered by Labrador CMS