Nyheter

Tine Partner er kåret til beste leverandør i matkategorien av NHO Reiseliv Innkjøpskjeden. Fra venstre i bildet: Innkjøpsdirektør Morten Karlsen i NHO Reiseliv, salgsdirektør Terje Døsrønningen i Tine Partner, Key Account Manager Sondre Qvist, salgssjef Kenneth Myklebust, matfaglig ansvarlig Pål Jetmundsen og leder av innkjøpsutvalget i NHO Reiseliv Øyvind Frich.

Kåret årets beste leverandører

Medlemmene i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden har stemt frem årets beste leverandører av mat og drikke. Tine og Arcus gikk til topps.

Publisert Sist oppdatert

Vinnerne ble kunngjort under NHO Reiselivs årskonferanse «Made in Norway - på jobb for et grønt reiseliv» på Lillehammer tirsdag kveld.

Årets leverandør av mat ble Tine Partner, som er Tines salgskanal for storhusholdningsmarkedet.

– Våre medlemmer uttrykte stor tilfredshet med vinneren i årets leverandørundersøkelse, ikke minst når det gjelder kvalitet og oppfølging. Vi er dessuten svært fornøyd med det arbeidet Tine Partner gjør for å fremme kokkefaget. De bidrar til positiv utvikling i både topp og bredde, sier innkjøpsdirektør Morten Karlsen i NHO Reiseliv i en pressemelding.

Tine Partner var nominert sammen med Lerøy Sjømatgruppen og Hennig-Olsen Is.

I drikkekategorien var det vin- og brennevinsleverandøren Arcus-gruppen som gikk helt til topps. De andre nominerte var Joh. Johannson Kaffe og Coca Cola.

– Vinneren skåret høyest av alle på service og produktkvalitet i leverandørundersøkelsen. I tillegg oppnådde Arcus-gruppen god skår i innkjøpskjedens egenrapporteringsskjema for etikk og samfunnsansvar. Bedriften har inngående markedskunnskap og kundeforståelse, og sterk faglig kompetanse, sier innkjøpsdirektør Karlsen.

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden er Norges største innkjøpsorganisasjon for overnattings-, serverings- og reiselivsbedrifter. De 2700 medlemsbedriftene i kjeden har tilgang til mer enn 13.000 rabatterte varer og merker fra over 130 leverandører. Ettersom NHO Reiseliv Innkjøpskjeden er en «non profit»-virksomhet, tilbakeføres alt overskudd til medlemsbedriftene. Det skjer gjennom en bonusordning som premierer lojalitet til innkjøpsavtalene.

Powered by Labrador CMS