Nyheter

Produktsjef Juliane Sunde i Orkla Health vil trekke tran frem fra glemselen ved hjelp av landets mest populære tvillinger.

Marcus og Martinus skal øke tranlysten

Orkla Health har alliert seg med de unge artistene Marcus og Martinus for å få fart på transalget.

Publisert Sist oppdatert

Av Christian Dietrichson

– Folk glemmer både å kjøpe og å ta tran, sier produktsjef Juliane Sunde.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 8.0px 0.0px; font: 11.0px 'Trebuchet MS'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000}span.s1 {font-kerning: none}

En undersøkelse fra i fjor viser at én av tre lar glemselen råde. Det vil Orkla Health gjøre noe med, og har inngått samarbeid med sangartistene Marcus og Martinus.

Tvillingene har en sterk appell til Möller’s viktigste målgruppe, mener tranforkjermperne.

– Det er viktig for Möller’s tran å appellere så bredt som mulig. Også 70-årige kvinner lar seg sjarmere av Marcus og Martinus, mener produktsjefen.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 8.0px 0.0px; font: 11.0px 'Trebuchet MS'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000}p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 8.0px 0.0px; font: 11.0px 'Trebuchet MS'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000; min-height: 12.0px}span.s1 {font-kerning: none}

«Husk å ta tran’ din»-kampanjen pågår i august og september og dermed ut over skolestarten. Påminnelsen om å ta tran skal nå ut i alle dagligvarekjeder og også på apotekene. I en del av dagligvarebutikkene skal tranforbruket stimuleres av pristilbud, som hos Spar som frister med 30 prosent.

Les mer i neste ukes papiravis.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 8.0px 0.0px; font: 11.0px 'Trebuchet MS'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000}span.s1 {font-kerning: none}
Powered by Labrador CMS