Nyheter

Nestlé går inn i kaffebarmarkedet

Nestlé har kjøpt en majoritetsandel i Blue Bottle Coffee, et eksklusivt kaffebrenneri og kaffebarkjede som springer ut fra California i USA.

Publisert Sist oppdatert
Blue Bottle Coffee drifter i dag kaffebarer i en rekke store amerikanske byer og Japan, med en minimalistisk stil som plukker opp elementer fra nabolaget de holder til.
I løpet av 2017 vil selskapet ha 55 kaffebarer, 29 flere enn i 2016. Blue Bottle Coffee vil fortsatt stå på egne ben, men få tilgang til Nestlés innsikt i kaffemarkedet og globale rekkevidde.
– Oppkjøpet understreker Nestlés fokus på å investere i kategorier med høy vekst og tilpasse oss forbrukertrender. Blue Bottle Coffees lidenskap for kvalitetskaffe og bærekraft brygger for suksess, sier konsernsjef Mark Schneider i Nestlé i en pressemelding.
Oppkjøpet styrker Nestlés posisjon i USA og Japan, og skal gi vekstmuligheter både i kaffebarmarkedet, filterkaffe og innenfor e-handel.
Powered by Labrador CMS