Nyheter

Påskekrim på 15 millioner melkekartonger

Årets påskekrim fra Tine pryder hele 15 millioner melkekartonger.

Publisert Sist oppdatert

Ryktene sier at årets påskekrim er vanskeligere enn fjorårets, men det stopper ikke melkedrikkende hobbydetektiver fra å kaste seg over utfordringen.

For syvende år på rad er det krimforfatter Gunnar Staalesen og Donald-tegner Arild Midthun som skaper krimgåten hele Norge bryner seg på i påsken. Den kjente og kjære Ulf Ulvheim, en snartenkt privatdetektiv med oppklaringsprosent på lik linje med Harry Hole, har hovedrollen.

Om lag 200.000 forbrukere sender inn svar på krimgåten hvert år og engasjementet øker fra år til år.

– Vi synes det er fantastisk at familier over hele landet samler seg rundt frokostbordet for å løse påskekrimmen på melkekartongene. De siste par årene har deltakelsen økt med rundt 30 prosent hvert år sier merkevaresjef i Tinemelk, Hege Fjereide i en pressemelding.

Påskekrimmen har prydet Tines melkekartonger hver påske siden 1997.

kampanjesidene kan folk delta i konkurransen ved å stemme på hvem de tror er tyven, lese mer om de mistenkte og deres favorittretter, og pusle digitalt puslespill. Hver dag frem mot påskeaften trekkes en vinner som får 2 kinobilletter.

Påskekrimmen finnes på melkekartongene i butikkene fra 20. mars til 16. april. Påskeaften legges løsningen ut på tine.no/påskekrim.

Powered by Labrador CMS