Arbeidsliv

Populært med Rema-fagbrev

27 spente Rema-folk fra hele landet møttes i Oslo onsdag for å starte sin fagbrevutdanning.

Publisert Sist oppdatert
Rema 1000 skal være den første dagligvareaktøren som tilbyr alle sine ansatte skreddersydd fagbrev.

Den teoretiske delen av fagbrevet er utarbeidet av nettlæringsleverandøren Didac som samarbeider med BI, en solid samarbeidspartner som vi er stolt av å ha med på laget. Målet er å legge til rette for at flere medarbeidere får økt kompetanse og at de får styrket sitt talent til butikkfaget.

– Vi mener at å bygge denne kompetansen gir selvtillit, det gir personlig utvikling og det gjør oss sterkere og mer attraktiv som merkevare, sier Eivind Hilling, sjef for fagbrevutdanningen, i en pressemelding.

– Det er stor pågang av kjøpmenn som ønsker å bygge kompetanse hos sine medarbeidere, det gleder oss enormt. Det er kundenes opplevelse av oss i butikk som er avgjørende for suksess, fortsetter han

Gry Furnes Ulleland er en av de som trippet ved oppstart i dag. Hun har jobbet fem år i Rema-systemet.

– Jeg har lyst til å komme meg videre i systemet og få mer opplæring i økonomisk butikkdrift. Målet er å en gang bli kjøpmann i Rema 1000, sier Ulleland.

Med fagbrevet tilrettelegger Rema 1000 for at kjøpmenn kan tilby medarbeidere som har jobbet minst fem år i butikk en formell utdannelse i salgsfaget. Utdanningen er offentlig godkjent og gir kompetanse innenfor disse fire hovedområdene:

  • Service og salg
  • Markedsføring
  • Økonomi og svinn
  • HMS og administrasjon

Programmet startet opp høsten 2015, og i løpet av 2017 vil over 100 ansatte ha styrket sin kompetanse gjennom fagbrevutdanningen.

Powered by Labrador CMS