Nyheter
Satser på øltorg
– Øltorg med lokalt mangfold i butikken er både vakkert, samlende og forteller en kulturhistorie, mener Eli Kari Gjengedal i Norbrew, som nettopp åpnet øltorg hos Obs på Lagunen Storsenter i Bergen.
Sammen med dagligvaresjef Steinar F. Gjerstad i Obs Lagunen tok Gjengedal den nye eksponeringen med mikrobryggeriøl nærmere i øyesyn, med produkter fra Voss Fellsbryggeri, Northern & co og det økologiske brygget Krone.
– Det virker som om publikum setter pris på stort lokalt ølutvalg. Det blir en minglearna og du kan utveksle erfaringer med andre om ulike typer øl, sier Gjengedal i en pressemelding fra Norbrew.
Gjerstad i Coop er ikke i tvil om at det er riktig å satse på lokalt øl.
– Lokaltprodusert øl er blitt veldig populært. Vi merker større etterspørsel og derfor er det riktig å satse lokalt. Øl er blitt den nye vinen, sier Gjerstad.
– Vi har jobbet med dette lenge og ser resultater, og utstillingen skal fungere salgsfremmende. De ansatte er også veldig begeistret, de synes at konseptet er kult, legger han til.