Nyheter

Steinar F. Gjerstad i Obs Lagunen og Eli Kari Gjengedal satser på øltorg med mikrobrygg. Foto: Silje Bryn Knutsen

Satser på øltorg

– Øltorg med lokalt mangfold i butikken er både vakkert, samlende og forteller en kulturhistorie, mener Eli Kari Gjengedal i Norbrew, som nettopp åpnet øltorg hos Obs på Lagunen Storsenter i Bergen.

Publisert Sist oppdatert

Sammen med dagligvaresjef Steinar F. Gjerstad i Obs Lagunen tok Gjengedal den nye eksponeringen med mikrobryggeriøl nærmere i øyesyn, med produkter fra Voss Fellsbryggeri, Northern & co og det økologiske brygget Krone.
– Det virker som om publikum setter pris på stort lokalt ølutvalg. Det blir en minglearna og du kan utveksle erfaringer med andre om ulike typer øl, sier Gjengedal i en pressemelding fra Norbrew.
Gjerstad i Coop er ikke i tvil om at det er riktig å satse på lokalt øl.
– Lokaltprodusert øl er blitt veldig populært. Vi merker større etterspørsel og derfor er det riktig å satse lokalt. Øl er blitt den nye vinen, sier Gjerstad.
– Vi har jobbet med dette lenge og ser resultater, og utstillingen skal fungere salgsfremmende. De ansatte er også veldig begeistret, de synes at konseptet er kult, legger han til.

Powered by Labrador CMS