Nyheter

Tar ansvar for Rema-nedgang

Odd Reitan medgir at Rema 1000 valgte feil strategi da de lanserte «bestevenn»-ordningen, skriver Finansavisen.

Publisert Sist oppdatert

Det er i et intervju med Finansavisen at Odd Reitan innrømmer at Rema 1000 gjorde en feil da de valgte å gå offentlig ut med kjedens «bestevenn»-strategi, som blant annet innebar store endringer i ølsortimentet.

– Det var en feil vi gjorde. I etterpåklokskapens lys skulle vi kanskje bare ha sittet stille i båten, sier han til avisen.

Resultatet av strategien var regionale «folkeopprør», omdømmefall og svikt i omsetningen.

Reitan erkjenner nå at han ikke hadde sett for seg så massive reaksjoner fra markedet.

På spørsmål fra Finansavisen viser Odd Reitan imidlertid til en mer positiv utvikling den siste tiden, og at situasjonen nå har flatet ut.

– Jeg tror vi har sett bunnen, og at vi skal vokse igjen, sier Reitan til Finansavisen.

Powered by Labrador CMS