Nyheter

Tine er nummer én på bærekraft, ifølge folk flest. Foto: Tine

Tine og Q på bærekrafttoppen

Norske forbrukere mener at Tine er Norges mest bærekraftige merkevare. Hakk i hæl følger Q-Meieriene.

Publisert Sist oppdatert

Tine gikk til topps da norske forbrukere for femte år på rad kåret Norges mest bærekraftige varemerke. Sustainable Brand Index er Skandinavias største forbrukerundersøkelse om bærekraftige merkevarer. 32 000 respondenter har rangert 750 nordiske merkevarer.

På andre plass i indexen er Stormberg, etterfulgt av Q-Meieriene.

– Vi gir all honnør til Tine som ble kåret som best, men er stolte av at vi også på dette feltet klarer å utfordre. Jeg synes det var utrolig inspirerende at vi klarte å kjempe oss opp fra en 19. plass i fjor til en pallplass i år, sier Q-sjef Bent Myrdahl til Dagligvarehandelen.

– Hele 5.000 forbrukere har deltatt i undersøkelsen i Norge og det er gøy at mange heiet på Q, sier Myrdahl.

Han tror det er meieriets engasjement for å redusere matsvinn som har løftet selskapet opp på pallen.

– For Q-folket er dette en vitamininnsprøytning som gir ekstra motivasjon til å bli et enda mer bærekraftig meieri. Men helt klart, tipp,topp, tommel opp, for Tine som ble kåret som mest bærekraftig i landet, sier Q-sjefen.

Powered by Labrador CMS