Nyheter

Endrer markedsføring av Barnas Matdag

Publisert Sist oppdatert

Sukkerholdige aktiviteter var benyttet i markedsføring for Barnas Matdag av Citycon Herkules. Nå endres markedsføringen etter en klage til Matbransjens Faglige Utvalg, MFU.

Det er Skien kommunes ernæringsrådgiver som klaget Citycon Herkules annonsering for Barnas Matdag inn til MFU. Aktivitetene som var benyttet i annonseringen var barn som spiste produkter med høyt innhold av fett, salt eller sukker som sukkerspinn, glaserte epler, sjokoladefontene, popcorn og «snow glow».

MFU tar til etterretning at Citycon Herkules uttrykkelig har bekreftet at man ikke vil gjenta Barnas Matdag med den samme markedsføringen og de samme aktivitetene i fremtiden. Utvalget stiller seg også svært positive til at fremtidige aktiviteter vil fokusere på et mer balansert, sunt og bærekraftig innhold.

Powered by Labrador CMS