Nyheter

For ett år siden var adm. direktør Stine Røsand stadig optimistisk på Markeds vegne, men nå er det ugjenkallelig slutt.

Marked.no avvikles

Marked.no, som selger dagligvarer på nett, avvikles. Dårlige innkjøpsbetingelser gjør det vanskelig å lykkes for nye utfordrere i Norge, mener styrelederen.

Publisert Sist oppdatert

– Det tar tid å endre nordmenns handlevaner av dagligvarer, sier styreleder Ole Vinje i Marked.no i en pressemelding.

Han sier det er lagt ned en betydelig innsats av dyktige medarbeidere i flere år, men at han erkjenner at veien fortsatt er for lang for lønnsom drift.

Derfor har styret i Marked.no onsdag besluttet å avvikle selskapets virksomhet.

Nettbutikken holder åpent noen dager til for å selge ut mest mulig av lagerbeholdningen, men Vinje antar at siste mulige utlevering blir fredag 19. januar. Deretter forsvinner merkevaren Marked.no fra det norske markedet.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 8.0px 0.0px; font: 11.0px 'Trebuchet MS'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000}p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 8.0px 18.0px; font: 11.0px 'Trebuchet MS'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000; min-height: 12.0px}p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 8.0px 0.0px; font: 11.0px 'Trebuchet MS'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000; min-height: 12.0px}li.li1 {margin: 0.0px 0.0px 8.0px 0.0px; font: 11.0px 'Trebuchet MS'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000}span.s1 {-webkit-text-stroke: 0px #000000}span.s2 {font-kerning: none}ul.ul1 {list-style-type: disc}

– For en liten aktør som Marked.no, har det vært tilnærmet umulig å få konkurransedyktige innkjøpsbetingelser. Det gjør det svært krevende å lykkes som ny utfordrer i Norge, avslutter Ole Vinje.

Powered by Labrador CMS