Arbeidsliv
Dr. Oetker styrker markedsteamet
Som en del av sin satsning på bakeprodukter og fryst pizza, utvider Dr. Oetker Norge markedsavdelingen med to nye markedsførere.
Dr. Oetker Norge har hentet inn ressurser med fartstid fra henholdsvis dagligvare- og mediebransjen, for å skape videre vekst gjennom styrket markedsposisjon og økt salg.
Elisabeth Ullbråten kommer fra Tine, og tar med seg sin erfaring fra mange år i dagligvaremarkedet inn i sin nye stilling som merkevaresjef for verdens største pizzamerke, Ristorante, og nykommeren La Mia Grande.
Silje Nielsen har jobbet to år i Dr. Oetker som salgsanalytiker, og flyttes oppover i selskapet som merkevaresjef for over 70 produkter i bakekategorien. Hun kommer tidligere fra 2,5 år i mediebyrået Red Dentsu X, med erfaring fra media og analyse.
Markedssjef Even Brandeggen er svært fornøyd med å få på plass sine to nye merkevaresjefer.
– Vi merker kompleksiteten og konkurransen i dagligvarebransjen hver eneste dag. Derfor må vi sørge for at merkevarene våre forblir sterke og relevante ovenfor norske forbrukere. Både Silje og Elisabeth er fagpersoner som bidrar mye til selskapet og til våre merkevarer, gjennom «passion» for merkevare, erfaring fra kategori og analyse, sier Brandeggen i en pressemelding.
– Oetker-teamet i Norge består av folk med mye erfaring og solid kompetanse, og dette ønsket jeg fortsatt å være en del av, sier Silje Nielsen, og legger til:
– Jeg får muligheten til å jobbe med alle delene av markedsmiksen, samt store deler av verdikjeden i dagligvare, som jeg synes er veldig spennende.
– Det var ikke vanskelig å takke ja til å få jobbe med verdens største og sterkeste pizzamerke, sier Elisabeth Ullbråten, og fortsetter:
– Dr. Oetker har gjort en fantastisk jobb med å få et godt fotfeste inn i et sterkt frossenpizzamarked i Norge. Vi anser oss fortsatt som en utfordrer, og det gjør meg mer skjerpet og gjør jobben ekstra spennende.