Nyheter

Solo-sjef Ida Davidsen ser frem til å fargelegge påsken gul.

Spår Solo-fest i påsken

Påsketid er Solo-tid. Et forventet forbruk på rundt syv millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den gule brusen.

Publisert Sist oppdatert

­I snitt konsumerer kundene dine fire bokser 0,33 liter Solo eller Solo Super i påsken.

– Jeg tror grunnen er så enkel som at Solo for mange er nødvendig for å oppnå den ekte påskestemningen, fremholder Solo-sjef Ida Davidsen i en pressemelding.

Hun forteller at også Solo har opplevd et skifte i en mer sukkerfri retning.

– Vi selger nå mer Solo Super enn originalvarianten. Vi forventer at mellom 60 og 70 prosent av Solos totalvolum i år vil være uten tilsatt sukker. Det er egentlig ikke så overraskende. I mange år har vi sett et skifte mot sukkerfrie alternativer, forsetter hun, og legger til at i Ringnes er nå rundt 90 prosent av brusvolumet uten tilsatt sukker.

Interessen for Solo strekker seg utover drikkevaren selv. Med lanseringen av nettbutikken soloshop.no, har Solo-merch blitt svært populært, og Solo-fansen er ivrig etter å kle seg i Solo-klær og effekter.

– Flere av variantene er allerede utsolgt. Det viser seg at Solo er mer enn bare en brus. Det er en leken og sporty merkevare som appellerer til friluftsglade nordmenn, hevder Davidsen.

Powered by Labrador CMS