Nyheter
Coop ny generalsponsor for Friidrettsforbundet
Norges Friidrettsforbund og Coop har signert en samarbeidsavtale som gjør Coop til generalsponsor fram til 2020.
– Norges Friidrettsforbund (NFIF) er stolt over å få en så solid aktør som Coop med på laget. Dette er en stor og viktig avtale for alle som driver med friidrett, sier generalsekretær Kjetil Hildeskor i NFIF i en pressemelding.
Partene mener de har flere likhetstrekk: Begge er medlemsorganisasjoner med tilholdssteder over hele landet.
– På den måten er Coop en partner som det er lett for oss å identifisere seg med. Coop er eid av medlemmene og har butikker over hele landet. Der man finner en fridrettsklubb finner man også en Coop-butikk, sier Hildeskor.
Gjennom det siste drøye halvåret har Norsk Friidrett knyttet til seg store samarbeidspartnere som Gjensidige, GTravel og PUMA International.
– Når Coop nå blir vår generalsponsor, føler vi at det er med på å underbygge fremgangen i norsk friidrett. Vi har begge det samme målet, nemlig å gi flest mulig best mulig tilgang til aktivitet og sunt felleskap, sier generalsekretær Hildeskor.
Konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge SA er stolt av å få bidra til utviklingen av norsk friidrett i årene som kommer. Han sier at Friidrett er inkluderende og har en viktig rolle i mange lokalsamfunn.
– Coop er eid av kundene og vi er opptatt av å støtte de idrettene som engasjerer hele befolkningen, både i form av breddetilbud og store idrettsopplevelser. Det har særlig vært ønsket av våre yngre medeiere at Coop skal engasjere seg som støttespiller for Friidrettsforbundet, og i Coop lytter vi til våre eiere. Målet er å inspirere og motivere alle som driver med trening og fysisk aktivitet og gjøre idrett tilgjengelig for alle, sier Stokke.