Nyheter
Marine Harvest vil åpne 2000 lakserestauranter
Marine Harvest vil åpne 2000 rene lakserestauranter i Kina og Taiwan de neste årene.
– Vi ønsker å lansere en merkevare i Kina som heter Supremesalmon. Den lanserer vi både gjennom egne restauranter og som konsumentpakkede produkter i dagligvarebutikker, forteller Ola Brattvoll til Dagens Næringsliv. Han er konserndirektør for salg og marked i selskapet.
Marine Harvest har allerede prøvd ut konseptet i Taiwan, og de fem første restaurantene er åpnet i Kina.
Avisen refererer til en presentasjon selskapet nylig la frem på North Atlantic Seafood Forum, hvor de sikter mot en omsetning på to milliarder dollar (tilsvarende 15, 8 milliarder kroner) via restauranter i 2025 og ytterligere 600 millioner dollar gjennom dagligvare.
Konseptet går ut på å kun selge retter basert på laks og at all laksen skal være fra Marine Harvest – verdens største oppdrettsselskap for laks.