Nyheter

Håvard Jensen, direktør kjede i Coop Norge.

– Meget godt fornøyde med utviklingen

Norgesgruppen har en markedsandel på 44,2 prosent, en økning på 0,1 prosentpoeng. Coop går fram 0,3 prosentpoeng til 29,3 prosent.

Publisert Sist oppdatert

Det skriver Dagens Næringsliv, som viser til bransjeinterne tall fra analysebyrået NielsenIQ.

– Vi kan ikke bekrefte tallene, men generelt kan vi si at vi er meget godt fornøyde med utviklingen. Særlig når vi nå møter våre sterke tall fra 2020. Coops styrke er et mangfold av kjedekonsepter som gjør at vi kan tilpasse oss ulike lokale markeder og tilby kundene, som også eier oss, gode handleopplevelser i form av et godt utvalg, lave priser og god service, sier Håvard Jensen, direktør kjede i Coop Norge, til Dagligvarehandelen.

– Vi kommenterer ikke månedlige Nielsen-tall og forholder oss til de offisielle markedsandelstallene, der siste tilgjengelige er for 2020 som helhet, sier kommunikasjonssjef Kine Søyland i Norgesgruppen.

Les kommentar fra Rema 1000 her.

Powered by Labrador CMS