Nyheter

Scandic Nidelven er norgesmester i frokost igjen

Publisert Sist oppdatert

Scandic Nidelven er Norges ubestridte frokosthotell. For 12. gang har Trondheims-hotellet vunnet kåringen «Twinings Best Breakfast» – det uoffisielle norgesmesterskapet i hotellfrokost.

Scandic Hell fulgte opp med en 3. plass.

– Scandic Nidelven beviser nok en gang at de serverer Norges beste frokost, og Scandic dominerer dessuten konkurransen med to hoteller på pallen og 10 av 19 fylkesvinnere. Kåringen levner ingen tvil om hvilken hotellkjede som gir gjestene den beste starten på dagen, sier Morten Malting, direktør for mat og drikke i Scandic Norge, i en pressemelding.

NM i frokost Det er en omfattende kartlegging av norske hotellfrokoster som ligger bak kåringen av landets aller beste hotellfrokost. Mer enn 400 frokoster i hele Norge er vurdert av arrangør Haugen-Gruppen, og det er til sist en uavhengig jury ledet av TV2-kokk Wenche Andersen som kårer vinneren.

Kjetil Vassdal er hotelldirektør på Scandic Nidelven, og han vet bedre enn de fleste at dette er en seier som krever målrettet og hardt arbeid over tid.

– Jeg er først og fremst fantastisk stolt og glad på vegne av alle mine medarbeidere over at vi lykkes nok en gang. 365 dager i året står vi grytidlig opp for å gi våre gjester den best tenkelige starten på dagen gjennom kvalitetsprodukter laget fra grunnen av med de beste råvarene, gjerne lokale. Men det viktigste er at vi lager all mat med kjærlighet og at vi yter genuin og personlig service. Mye av maten tilberedes ute i frokostsalen slik at vi skaper en unik kontakt mellom kokker og frokostgjester. I tillegg vil jeg berømme frokostservitørene som utrettelig rydder, serverer og skjenker kaffe og te ved bordene, alltid med et smil, uansett hvor tidlig det er, sier Vassdal.

Tøff konkurranse Med hele 12 av 14 mulige seire er det mange som ønsker å dytte Scandic Nidelven ned fra frokosthegemoniet. En konsekvens av det er at konkurransen hotellene imellom og kvaliteten på norske hotellfrokoster trolig aldri har vært høyere. Det er en utvikling som gleder Tom Bovim, markedssjef i Haugen-Gruppen.

– Det er spennende å se hvordan mange hoteller har et fantastisk fokus på frokost, og konkurransen er tettere og tøffere enn noensinne, noe som betyr at hotellgjestene får stadig bedre tilbud, sier han.

Powered by Labrador CMS