Nyheter

Produktsjef Gudbrand Arnesen for Tomra R1 håper at «Express»-løsningen på Tomra R1 vil bli tilgjengelig i løpet av året i dagligvarebutikkene.

Vil tilby digital kvittering

Nå tester Tomra løsninger med digital kvittering på sine panteautomater. I tillegg undersøker de konseptet «Express» på pantemaskinen Tomra R1.

Publisert Sist oppdatert

– De fleste av oss har én pose med planteflasker. På Tomras R1 pantemaskin jobber vi med at kundene kan helle posen med flaskene inn i automaten, for så gå og handle. Med «Express» slipper kundene å vente på at pantemaskinen skal bli ferdig. De starter med å handle og får tilsendt den digitale kvitteringen på sin mobil, sier produktsjef for Tomra R1, Gudbrand Arnesen.

Tomra jobber nå med en avtale med dagligvarekjedene om hvordan de kan få den digitale løsningen inn på kjedenes app. En annen løsning er å bruke appen til Tomra, Mytomra.

– I dag samarbeider vi med butikkene, og er en del av betalingsløsningen til butikkene med papirkvittering. Den digitale kvitteringen vil være akkurat det samme, man bare scanner kvitteringen på mobilen.

Tomra ønsker at digital kvittering skal bli tilgjengelig på alle deres panteautomater. «Express»-konseptet vil kun bli tilgjengelig på Tomras nye pantemaskin Tomra R1.

Les mer i ukens utgave av Dagligvarehandelen.

Powered by Labrador CMS