Produktnytt
Greske proteiner med Lip stick-effekt
– Vi ser en Lip stick-effekt nå når det er dyrtid. Det betyr at folk vil unne seg luksusvarer som har en lavere enhetspris, som for eksempel en dyr leppestift fra en fancy merkevare.
Det sier markedsdirektør Mikkel Haugstveit i Scandza.
– Eller Rå juice og gresk yoghurt. Vår greske yoghurt og Rå juice leverer godt og selger godt. Det er morsomt, synes han.
Gresk yoghurt fra Synnøve ligger i øvre prisklassen innenfor yoghurt. Markedsandelene har økt med 0,2 prosent siste måned.
– Hvis det er et bra produkt, vil folk fortsatt ha det, konkluderer Haugstveit.
Nå har Synnøve og Scandza lansert en ny type gresk yoghurt. Synnøve Gresk proteinyoghurt er ekstra rik på protein og helt uten tilsatt sukker. Yoghurten inneholder 15g protein per beger.
– Vi ser at etterspørselen etter produkter med høyt proteinnivå er økende. Vår nye proteinyoghurt er i ligaen med proteinpudding når det gjelder proteinnivå, men har samme gode smak og konsistens som gresk yoghurt, sier Iselin Hedenstad, markedssjef for Synnøve yoghurt.
Den nye proteinyoghurten kommer i to varianter: Mango & Pasjonsfrukt og Sjokolade.
– Nyhetene har et mer teknisk design enn øvrige varianter. Gesk yoghurt treffer flere kvinner enn men. Med disse nyhetene håper vi å trekke flere menn, sier Hedenstad.
Gresk yoghurt er en egen underkategori innen yoghurt, med kjøpesterke, lojale forbrukere som ønsker den yoghurten de faktisk har mest lyst på.
Den proteinrike nyheten har fått hylleplass i Rema og Coop, og det kommer også varianter i KBS-kanalen.