Nyheter

Reitan innfører mobilbetaling

Reitan innfører mobilbetaling i alle Rema 1000-, Narvesen- og 7-Eleven-butikker.

Publisert Sist oppdatert

Som første norske dagligvareaktør tilbyr Rema 1000 sine kunder å betale med mobiltelefonen i butikk. På nyåret skal tjenesten være tilgjengelig i over tusen Rema 1000-, Narvesen- og 7-Eleven-butikker.

Allerede fra oktober kan de første Rema 1000-kundene ta i bruk betalingstjenesten MobilePay.

– Vi har stor tro på mobilen som fremtidens betalingsløsning, og derfor er vi veldig stolte av å være første dagligvareaktør i Norge med mobilbetaling i butikk, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan i Rema 1000 i en pressemelding.

I løpet av første kvartal 2016 skal alle Rema 1000-butikker få MobilePay i kassen, og Reitan Convenience, med kjedene Narvesen og 7-Eleven, vil også implementere løsningen på samtlige utsalgssteder. Til sammen vil MobilePay være tilgjengelig i over tusen dagligvare- og conveniencebutikker.

For å bruke tjenesten, er det kun nødvendig å laste ned MobilePay-appen. Man møter MobilePay i butikk som en liten boks ved siden av betalingsterminalen. Man åpner appen og holder mobilen inntil boksen til det lyder et lite pip. Når den siste varen er scannet inn, godkjennes beløpet med et tastetrykk på mobilen. Tjenesten er gratis å laste ned og gebyrfri i bruk.

– Som convenience-aktør ønsker vi å tilby de beste og mest bekvemmelige betalingsløsningene. Vi tror at våre travle kunder vil sette pris på å enkelt og raskt å kunne betale med mobilen, sier administrerende direktør Magnus Reitan i Reitan Convenience.

– MobilePay er Nordens ledende mobilbetalingsløsning, og vi er stolte over at vi sammen med Rema 1000 er først ute med å tilby gratis mobilbetaling til norske dagligvarekunder. Vi er også veldig glade for å tilby denne løsningen til Reitan Convenience, som er største aktør innenfor norsk servicehandel, sier landsjef Trond Mellingsæter i Danske Bank i pressemeldingen.

MobilePay eies av Danske Bank, og er tilgjengelig for alle nordmenn over 15 år, uansett hvilken norsk bankforbindelse eller teleoperatør man benytter. Kunden trenger bare en smarttelefon, et norsk mobilnummer, bankkort og en bankkonto for å komme igang.

Powered by Labrador CMS