Nyheter

Sølv til Ica-kampanje

Redink tok i går sølvet under CMA Awards i London for mediehusstrategien for Ica.

Publisert Sist oppdatert

Juryen i The International Content Marketing Awards har vurdert mer enn 400 hundre innsendte bidrag fra 100 byråer i 21 land. Redink og Ica tok. 2. plassen i kategorien Best Retail Consumer.

– Dette er kjempegøy, og vi er selvfølgelig veldig stolte over å nå så høyt oppi konkurranse med noen av verdens beste byråer innenfor content marketing, sier avdelingsleder Kathrin Myrvang i Redink i en pressemelding.
Det var Ikea og McCann Tel Aviv som vant i denne klassen, der også også konsepter for aktører som Sainsbury’s, Tesco Food og John Lewis var nominert.
– Det er utrolig at vi kan ta sølv i konkurranse med store merkevarer som har langt større marked og helt andre budsjetter enn det vi forholder oss til, sier Myrvang.
Ifølge Myrvang var Ica første norske dagligvarekjede til å forkaste tradisjonelle markedsføringskanaler og satse på innholdsmarkedsføring.
– Samtidig var det et pilotprosjekt innenfor denne markedsføringsdisiplinen i Norge. Resultatene overgikk raskt forventningene både hos kunde og byrå. Vi overskred selv høye kvantitative mål for satsningen, og det er den viktigste årsaken til at vi står her i dag med en pris i hånden, sier Myrvang.
Tidligere markedsdirektør i Ica, nå assisterende kjededirektør for Extra, Andreas Gjøsund, sier at den viktigste suksessfaktoren har vært å lage innhold på brukernes premisser.
– Å jobbe etter mediehustankegang har vært en spennende og lærerik reise som vi har fått god uttelling for, ikke minst takket være engasjerte og dyktige folk i Redink. Vi tar med oss erfaringene og tankegangen videre i markedsarbeidet i Coop, sier Gjøsund.
Powered by Labrador CMS