Nyheter

Rosa og blå rundballer mot kreft

Rosa rundballer fra Felleskjøpet ble en stor suksess i 2016. I år får rosa selskap av blå og bidraget til henholdsvis Brystkreftforeningen og Prostatakreftforeningen dobles.

Publisert Sist oppdatert

Det betyr at norske bønder, plastprodusenten Trioplast og Felleskjøpet bidrar med totalt 600.000 kroner til kreftforskning.

Rundt 200 000 rosa rundballer lå synlig på norske jorder over hele landet og bidro stort til å rette søkelyset på brystkreftsaken. Kampanjen bidro med totalt 300.000 kroner til Brystkreftforeningen.

– Etter fjorårets suksess var det liten tvil om at kampanjen måtte gjentas, og vi ønsket å legge til et nytt element. Valget falt på blå plast grunnet etterspørsel fra bønder samt positiv erfaring med tilsvarende kampanje i Sverige i 2016. Vi håper selvfølgelig å se det samme glødende engasjementet og støtte i år som i fjor, sier Jan Håvard Kingsrød, rundballegeneral i Felleskjøpet Agri i en pressemelding.

Han forteller om stor etterspørsel i årets salgskampanje.

Med ny farge dobles bidraget til kreftforskning. Regnestykket er det samme som i fjor hvor norske bønder, Trioplast og Felleskjøpet gir ti kroner hver per kjøpte/solgte rull med plast.

Powered by Labrador CMS