Nyheter
Twitter-krig i dagligvarehandelen
Beskyldningene hagler på Twitter mellom kommunikasjonsdirektørene i Rema 1000 og Coop. Og det er søndagshandelen som er stridens kjerne.
De siste dagene har det brutt ut full krig på Twitter mellom to av de største aktørene i dagligvarehandelen.
Kampen utkjempes i første rekke av kommunikasjonsdirektørene Mette Fossum Beyer i Rema 1000 på den ene siden, og Bjørn Takle Friis i Coop på den andre.
– Lovbruddene deres mangler sidestykke i vår bransjes historie, skriver Bjørn Takle Friis i Coop, med adresse Mette Fossum Beyer i Rema 1000.
– Vri sinnet ditt mot «Søndagsplakatkolleger» som bryter egen plakat i flere tilfeller i dag, også i Oslo, svarer Mette Fossum Beyer.
– Ikke mitt sinne @mettebeyer, men 100-vis av kjøpmenns. De føler seg ranet av @rema1000 og ubeskyttet av myndighetene, skriver Takle Friis.
– Blir de ikke sinna på dem som har brutt reglene i årevis og fortsetter etter enighet om regler? spør Fossum Beyer.
Også BI-lektor Odd Gisholt har meldt seg på i Twitter-krigen, og det er Rema 1000 som får gjennomgå.
– Reitan skriver bok om verdibasert ledelse og bryter loven eklatant. Hvor er moralen. Ikke bra å ta loven i egen hånd, tvitrer Gisholt, og får raskt svar på tiltale fra Mette Fossum Beyer:
– Sinna-professor Gisholt tar oss, men aldri Norgesgruppen som har brutt regelverket i årevis. Hvorfor?
Og slik fortsetter det, med beskyldninger om lovbrudd på begge sider og påstander om mangel på respekt. Lite tyder på at partene blir enige med det første.