Nyheter

Twitter-krig i dagligvarehandelen

Beskyldningene hagler på Twitter mellom kommunikasjonsdirektørene i Rema 1000 og Coop. Og det er søndagshandelen som er stridens kjerne.

Publisert Sist oppdatert

De siste dagene har det brutt ut full krig på Twitter mellom to av de største aktørene i dagligvarehandelen.

Kampen utkjempes i første rekke av kommunikasjonsdirektørene Mette Fossum Beyer i Rema 1000 på den ene siden, og Bjørn Takle Friis i Coop på den andre.

– Lovbruddene deres mangler sidestykke i vår bransjes historie, skriver Bjørn Takle Friis i Coop, med adresse Mette Fossum Beyer i Rema 1000.

– Vri sinnet ditt mot «Søndagsplakatkolleger» som bryter egen plakat i flere tilfeller i dag, også i Oslo, svarer Mette Fossum Beyer.

– Ikke mitt sinne @mettebeyer, men 100-vis av kjøpmenns. De føler seg ranet av @rema1000 og ubeskyttet av myndighetene, skriver Takle Friis.

– Blir de ikke sinna på dem som har brutt reglene i årevis og fortsetter etter enighet om regler? spør Fossum Beyer.

Også BI-lektor Odd Gisholt har meldt seg på i Twitter-krigen, og det er Rema 1000 som får gjennomgå.

– Reitan skriver bok om verdibasert ledelse og bryter loven eklatant. Hvor er moralen. Ikke bra å ta loven i egen hånd, tvitrer Gisholt, og får raskt svar på tiltale fra Mette Fossum Beyer:

– Sinna-professor Gisholt tar oss, men aldri Norgesgruppen som har brutt regelverket i årevis. Hvorfor?

Og slik fortsetter det, med beskyldninger om lovbrudd på begge sider og påstander om mangel på respekt. Lite tyder på at partene blir enige med det første.

Powered by Labrador CMS