Nyheter

4 kremmere

Hva er det største problemet med å gjennomføre kampanjer?

Publisert Sist oppdatert

- Når det gjelder tilbudskampanjer, er det største problemet at vår egen grossist ikke har nok varer. Det er veldig irriterende, og det skjer ganske ofte at vi ikke får det vi har bestilt. Leverandørene er på sin side altfor dårlige til å selge inn og presentere nyheter. Jeg pleier å følge med i fagblad og bestille selv, for jeg vil være først ute.

Steffen Kvande,

Spar Gran

- Det er ikke noe problem for oss. Vi har gode rutiner på de ukentlige kampanjene våre, vi får flygeblader sentralt, og lager plakater og henger opp i butikken. Det hender jo at noe er utsolgt, men det er ikke ofte, så vi ser det ikke som noe problem.

Magnhild Mykløen,

Coop Mega Stranda

- Plutselige utsolgtsituasjoner er det største problemet. Vi har ukentlige kampanjer, og er avhengige av at varene er på plass. Det å stå uten eller ikke kunne skaffe det som kunden etterspør, er veldig kjedelig, spesielt fordi det ofte er kampanjer som trekker kundene. Det viser hvor avhengige vi er av et nært samarbeid med leverandørene for å blant annet kunne ha riktige prognoser. Det samarbeidet kan nok bli enda bedre.

Asle Lund Nilsen,

Ica Maxi Drammen

- Jeg føler vi er veldig godt organisert på kampanjer, og har sjelden noe problemer med dem.

Kristian Baadstø,

Rema 1000 Bjerkvik,

Narvik

Powered by Labrador CMS