Nyheter

4 KREMMERE

Hvordan takle gretne kunder?

Publisert Sist oppdatert

Snur sure kunder

Brian Damsgaard

Rema 1000 Nesodden

- Det hender at vi har sure kunder. Da er det viktig å ta seg god tid å lytte til dem, og å la dem få sagt det de vil både to og tre ganger. La dem få tømt seg, da kan du ha en kunde for livet. Det er en stående ordre hos meg, at alle misfornøyde kunder er det jeg som skal snakke med, for jeg vet at det kan det være gull om jeg får snudd kunden.

Kauker på bakrommet

Einar Hågensli

Rimi Ugla, Trondheim

- Vi har målsetning om at alle skal være fornøyde, og det er veldig sjelden at det er sure kunder, heldigvis. Men vi prøver å være hyggelige, og så går vi på bakrommet og kauker etterpå.

Tar det med et smil

Anstein Nilsen

Kiwi Vadsø

- Vi har aldri sure kunder, vi er jo så blide selv! Jo da, klart vi har noen som er sure innimellom. Det er bare å ta det med et smil; det er jo ikke så mye annet man kan gjøre.

Snakker dem blide

Marit Aase

Coop Marked Feda

- Ja, selvfølgelig har vi sure kunder av og til, folk kan jo ikke alltid være glade. Jeg behandler dem som vanlig, men prøver å være hyggelig og prate litt med dem; da tiner de gjerne opp. Det er ofte ikke mer enn det som skal til, vet du, et smil.

Powered by Labrador CMS