Nyheter

40 år i uvisshet

Publisert

40 år i uvisshet. Ikke noe godt slagord. Men i dagligvarebransjen er det slik det er, og slik det vil fortsette å være.Ukeavisen FK, tidligere Fritt Kjøpmannskap, kom ut for første gang for 40 år siden denne uken. Det har vært 40 år med spennende nyheter og gode reportasjer ? men også 40 år med en uviss fremtid. Et godt fagblad skal jo prøve å fortelle leserne hva som kommer til å skje i fremtiden, selv om det betyr at man er usikker hele tiden og tar feil en gang i blant.Det akter vi å fortsette med. Det er et mål for Ukeavisen FK at vi skal være et skritt foran alle andre i å vise deg hvordan fremtiden kan bli i dagligvarebransjen.I dette nummeret bruker vi noen sider til å se litt bakover og litt fremover. Til å se fremover har vi invitert Bjørn Næss, påtroppende adm direktør i ACNielsen Norge. Og la det være sagt med en gang: Her er det mange spennende vyer ? og ikke minst mange utfordringer for deg som arbeider i bransjen.Er du kunde-orientert, eller tenker du fremdeles mest på produkter? Kan du møte konkurransen i en fremtid der konkurrenten like gjerne kan hete Telenor, DnB eller Sam''s Budbiler som Wal-Mart eller Carrefour? Og klarer du å finne din nisje, enten den heter «ekstremt lave priser» eller «spenning, underholdning og det lille ekstra»?Det er helt uvisst. Men du kommer i hvert fall fortsatt til å ha Ukeavisen FK som en mulig veiviser gjennom uvissheten.

«Kan du møte konkurransen i en fremtid der konkurrenten like gjerne kan hete Telenor, DnB eller Sam''s Budbiler som Wal-Mart eller Carrefour?»

Powered by Labrador CMS