Nyheter

450 millioner på fem dager

I løpet av fem oktoberdager ble omsatt for over 450 millioner kroner på Steen & Strøms kjøpesentre i Norge. Det er en økning på 8,7 prosent i forhold til i fjor, og 30 prosent mer enn en normaluke.

Publisert Sist oppdatert

Det er salgskampanjen Elleville Dager som står for den høye sentereomsetningen.

– Rekordtallene var svært overraskende. Vi hadde på forhånd regnet med en omsetningsøkning, men at det skulle ende med en oppgang på 8,7 prosent overgikk selv de største optimistene. Økningen viser at forbrukerne har fått kjøpelysten tilbake, godt hjulpet av lave renter, stigende boligpriser og ny optimisme i arbeidsmarkedet, sier markedsdirektør i Steen & Strøm, Karl Fredrik Lund i en pressemelding.

Totalt 29 kjøpesenter over hele landet og 2 200 butikker har deltatt i kampanjen.

Nytt av året var at nettspillselskapet Betsson hadde laget et oddsspill på Elleville Dager. Spørsmålet var om omsetningen i år ville slå fjorårets, og de som hadde satset på dette fikk 1,37 ganger innsatsen tilbake.

– Ettersom omsetningen fra i fjor ble så ettertrykkelig slått, må vi nok senke oddsen betydelig hvis vi skal gjennomføre tilsvarene veddemål på julesalget, sier leder for Betsson Norge, Marius Andersen.

Powered by Labrador CMS