Nyheter

50 millioner Facebook-fans

Med over 50 millioner «likes», har Coca-Cola den største Facebook-siden for en merkevare. For å markere dette, vil Coca-Cola lansere en egen app der Facebook-brukere kan komme med idéer om hvordan verden kan bli et lykkeligere sted.

Publisert Sist oppdatert

Coca-Cola vil identifisere individer som utvikler ideer som gjør det mulig for mennesker å bli mer aktive, gi til andre, være sosiale eller delta i andre aktiviteter som er assosiert med økt lykke. Disse skaperne kommer siden til å samarbeide med Coca-Cola og deres nettsamfunn på Facebook for å utvikle ideer som hjelper til med å spre lykke i verden.

– Gjennom hele sin historie har Coca-Cola spilt en rolle for å tilføre øyeblikk av lykke for mennesker rundt om i verden hver dag”, sier Joe Tripodi, sjef for markedsføring og kommersielt lederskap på The Coca-Cola Company.

Gjennom en ny applikasjon på Facebooksiden til Coca-Cola, kan fansen fortelle om sitt engasjement for å hjelpe til å spre glede og være en del av denne globale satsningen.

Etter registrering kommer fansen til å bli invitert til å delta gjennom å påvirke og forme ideer til det større samfunnet i en sosial applikasjon. Deltakerne kan logge seg inn for å være med på å utvikle et nytt konsept, enten det er en ny oppfinnelse, en årsak eller en sosial applikasjon, som skal tilføre å spre glede rundt om i verden.

Facebooksiden for Coca-Cola ble startet av to de to Facebook-brukerne Dusty Sorg og Michael Jedrzejewski, og ikke av Coca-Cola. I august 2008 søkte Dusty og Michael etter en side på Facebook for å dele sin lidenskap for Coca-Cola med andre fans, og de skapte sin egen når de ikke fant noen. Dette var begynnelsen på Coca-Cola sin Facebook-side, som etterhvert har blitt den største Facebook-siden for en merkevare.

Powered by Labrador CMS