Nyheter

50 prosent øko-vekst for Lidl i Danmark

Øko-salget i Lidl vokste med mer enn 50 prosent i 2015, og fremgangen fortsetter i år, forteller Økologisk Landsforening i Danmark.

Publisert Sist oppdatert

Det ble solgt 50 prosent mer økologiske i Lidl i 2015 enn i det foregårende året, og var dermed den varegruppen som hadde størst vekst i kjeden. Og ifølge kommunikasjonssjef Rikke Brandes i Lidl Danmark øker øko-salget stadig i 2016.

– Det er især økologiske meierivarer som kjøtt, frukt og grønt at vi merker en stigende etterspørsel fra våre kunder. Samtidig opplever vi også at vi har fått nye kundetyper i butikkene, som etterspør et bredere utvalg av økologiske varer, og eksempelvis også går etter den økologiske varianttn av sjokolade og snacks, sier Rikke Brandes til Økologisk Landsforening i Danmark.

Lidl feirer for øvrig i disse dager 11-årsjubileum på det danske markedet.

Powered by Labrador CMS