Nyheter

63 millioner mer til fisk

Markedsføringsbudsjettet for norsk sjømat 2011 forventes å øke med 63 millioner fra dagens 279 millioner.

Publisert Sist oppdatert

– Det er gledelig at både departementet og sjømatnæringen ser at felles markedsføring av norsk sjømat lønner seg og derfor vil satse enda mer. Jeg vurderer dette også som en anerkjennelse av den jobben som er gjort for å styrke markedsarbeidet i sjømatnæringen og for den innsats som EFF gjør, sier adm. direktør Terje E. Martinussen i Eksportutvalget for fisk i en pressemelding.

– Vi arbeider i dag med markedsføring i de 20 viktigste markedene for norsk sjømat. Av de bransjene som nå får et investeringsmessig løft står hvitfisk særlig sterkt i europeiske markeder, mens pelagisk fisk har sine kjernemarkeder i Øst-Europa og Asia, sier Merete Kristiansen, markedsdirektør i EFF, i følge fish.no.

Powered by Labrador CMS