Nyheter

Å skille seg ut

I det siste har flere spurt meg om råd på hva man kan gjøre når det kommer en konkurrerende kjede over gata.

Publisert Sist oppdatert

Det er snart ett år siden jeg fikk to Kiwi-butikker rett over gata på Frogner. I starten var det litt tøft å holde på de mest prisbevisste kundene, selv om det ikke var så dramatisk. Men jeg innrømmer at livet aldri blir det samme igjen.

Å skille seg ut er den eneste oppskriften jeg har til dere som får en ny «nabo» over gata. Man må aldri slutte å jobbe med å utvikle seg selv og de du jobber sammen med for å bli enda bedre. Jeg tar med meg lærdom videre hver dag og prøver å sikre at kundene mine alltid for den gode kundeopplevelsen de bør kunne forvente, pluss det lille ekstra som de ikke skal finne hos «naboen».

Derfor har jeg det siste året gått inn for å utvikle meg selv for å kunne levere en enda bedre butikk. For et år siden kunne jeg ikk en gang ekspedere i ferskvareavdelingen, og hadde vanskelig for å pakke osten riktig uten hjelp fra osteansvarlig. Nå går jeg i ferskvareuniform i 90 prosent av arbeidsdagene mine, kan lage sushi og kjøre egne osteshow. Jeg er veldig stolt over alt jeg har lært, og er alltid optimistisk i forhold til nye utfordringer.

I kampen om kundene, er det også viktig at vi som ledere åpner for eierskap til arbeidsplassen hos medarbeiderne, og at vi bestandig går foran som et godt forbilde og sørger for topp motivasjon og opplæring hver eneste dag.

Det er den som sitter med kunnskapen, har stor gjennomføringsevne, alltid følger opp og er til stede når det trengs mest, som vinner kampen!

Olga :-)

Powered by Labrador CMS