Nyheter

Alpro satser på klima

Soyamatprodusenten Alpro blir første europeiske matbedrift i WWF Climate Savers.

Publisert Sist oppdatert

Alpros målsetning under dette programmet er å holde CO2-utslippene fra anleggene sine under 2008-nivå innen 2013 til tross for en ventet volumøkning på 30 prosent. Dette tilsvarer 42 000 tonn mindre CO2-utslipp under normale forhold.

– Vi er veldig stolte av dette samarbeidet med WWF. Vi håper å inspirere andre europeiske bedrifter til å redusere det økologiske fotavtrykket sitt. Dette samarbeidet illustrerer ikke bare vårt kontinuerlige engasjement for bærekraftig utvikling, men stimulerer oss også til å fortsette utviklingen av våre eksisterende klimaplaner, sier Alpros administrerende direktør Bernard Deryckere.

Climate Savers ble lansert i 2000, og 25 selskaper har sluttet seg til dette WWF-programmet til dags dato, inkludert velkjente merker som Tetra Pak, Sony, HP, Volvo og Coca-Cola.

Powered by Labrador CMS